12. Mall

Mallari si mallarite

Mall-ul. Gigant spatiu comercial, locul unde gasesti cam tot ce ai nevoie sau targ expozitional de «figuri»? Targ expozitional, in mod cert. Pentru ca mai multe «figuri» pe cm patrat nu vei mai gasi nicaieri. La mall se intampla totul...

Exista o categorie de oameni care se foloseste de acest loc ca rampa de lansare. Lansare in... spatiu, lansare spre stele, nu stiu ce fel de beneficii gandesc ei ca pot realiza etalandu-se intr-un magazin!? Noile haine second-hand branduite dupa ultima moda, ceasurile elvetiene (cumparate de pe Lipscani...), telefoanele de ultima generatie (luate pe credit, doar cu buletinul...), toate sunt aduse la mall pentru «prezentare». Nu se poate altfel, daca nu isi fac «botezul» la mall, aceste lucruri sunt total inutile pentru acesti oameni. Mallarii sunt toti la fel: au acelasi mers de defilare, vorbesc la fel de «segmentat», stiu cu totii tot ce misca in «mallarland». Si paradoxal, desi fac parte dintr-un fel de grup social (cu reguli nescrise si responsabilitati) sunt incredibil de limitati in gandire. De fapt prostia este cam singura calitate care nu este limitata la ei. In cazul MALLaritelor, lucrurile se schimba dramatic. Pe ele nu le intereseaza prea tare sa-si promoveze noile achizitii (desi o fac pentru ca «regulamentul» o cere). Singurele lucruri «expuse» de mallarite sunt hainele si... propriile persoane! Cred ca nici Versace nu a avut profesioniste care sa-i prezinte creatiile cum sunt fetele de la noi din mall-uri. Toate fotomodele, toate undeva prea sus, chiar si pentru a li se da restul (nasul bate tocul, deh!). Mari vedete, cu mers din «catalogul de figuri», cu aere sufocante, MALLaritele stiu sa se «produca» pe scena MALLarland-ului...

Daca nu faci parte din lumea lor esti privit intr-un mod greu de descris in cuvinte, de undeva din... buricul planetei. S-a inteles? Si-au marcat teritoriul si nu vor sa miroasa si altceva...

Niciun comentariu: